بيانيه و چشم انداز


بيانيه ها و استراتژي هاي شركت امداد خودرو ايران


بيانيه ماموريت
ما برآنیم از طریق ارائه خدمات امدادی و ارتباطی به دارندگان محصولات سواری ایران خودرو و مشترکین خود، با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین با بالاترین کیفیت آرامش خاطر آنها را در سفر تأمین نماییم.

بيانيه چشم انداز
ما با بهره‌مندی از کارکنانی دلسوز و با نشاط برآنیم تا با ارائه خدمات نوین امدادی در کلاس جهانی، به عنوان بهترین شرکت امدادی در سطح منطقه شناخته شده و بتوانیم سفری ایمن و مطمئن را برای مشتریانمان مهیا کنیم.



ارزشهاي سازمانی
  • اهتمام به تعالي
  • خلاقيت و نوآوري
  • صداقت، امانت داری و نهادینه سازی فرهنگ خدمت
  • نظم و انضباط
  • احترام و تامین رضایت ذینفعان
  • ترفیع ارزش برند ایران خودرو
  • آموزش وتوسعه سرمایه‌های انسانی

خط مشی کلی شرکت امدادخودرو ایران

1- رضایت مشتریان :
فلسفه وجود شرکت ما ناشی از وجود مشتریان ایران خودرو و ضمانت ادامه حیات ما در شرایط سخت رقابتی پیش رو ارائه خدمات به موقع و با کیفیت به ایشان می باشد بنابراین رضایت مشتریان ایران خودرو می بایست در اولویت برنامه‌های سازمان قرار گیرد.

2- جلب مشارکت کارکنان :
کارکنان شرکت، سرمایه اصلی سازمان بوده و اعتقاد داریم هرگونه بهبود در امور به جز از طریق ایشان دست یافتنی نخواهد بود بنابراین لازم می دانیم فضای کار و سلامت جسمی و فکری کارکنان را براساس استانداردهای مرتبط بهبود داده ، به نحوی که به معنی واقعی محیط کار تبدیل به خانه دوم همکاران گردد.

3- توسعه منابع انسانی :
ارتقاء دانش فنی همکاران از طریق آموزش های موثر و خلاقانه و شایسته گزینی.

4- بهبود مستمر :
حمایت از بهبود مستمر فرآیندهای سازمان از طریق جلب مشارکت همکاران درگیر در آن حوزه کاری.

5- تعامل با ذینفعان :
ایجاد تعامل سازنده و ارتقاء سطح همکاری ها با کلیه شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو به ویژه شرکت ایساکو.

6- ارتقاء برند :
ارتقاء جایگاه شرکت امدادخودرو ایران از منظر مشتریان و سایر ذینفعان و تبدیل آن به بهترین برند امدادرسانی در سطح خاورمیانه.


استراتژی های شرکت
1- رسوخ در بازار از طريق بازاريابي متمركز بر محصولات صفر و تمدیدی سال اول
2- توسعه خدمات از طريق خلاقيت و نو‌آوري
3- ارتقاء كيفيت خدمات از طريق افزايش كنترل بر نحوه ارائه خدمات
4- توسعه شبكه خدمات از طريق گسترش همكاري‌ها


خط مشي مديريت سرمايه انساني(منشور اخلاقي)
از آنجا كه دستيابي به اهداف كلان سازماني در گرو داشتن سرمايه انساني شايسته و توانمند است، لذا شركت امداد خودرو ايران جهت تامين، حفظ، نگهداري و توسعه اين سرمايه، بهبود ارتباطات موثر سازماني و توسعه فرهنگ كار گروهي و مشاركت پرسنل، خود را متعهد به ارائه كليه خدمات مرتبط با پرسنل به صورت حرفه اي دانسته و در اين راستا، خط مشي منابع انساني به شرح ذيل را سرلوحه فعاليتهاي خويش قرار داده است :

  • برنامه‌ريزي و تامين منابع انساني مورد نياز بخشهاي مختلف سازمان مطابق با استانداردهاي مهارت و شايستگي مشاغل
  • مديريت توسعه و ارتقاي دانش، مهارت ها و رفتارهاي كاركنان از طريق ابزارها و فرآيندهاي مناسب نظير آموزش بر اساس استاندارد ISO 10015:2003.
  • تامين سلامت و ايمني كاركنان در محيط كاري به همراه رسيدگي ويژه به امور رفاهي آنان
  • مديريت مناسب عملكرد، نظام پاداش دهي و جبران خدمت
  • توسعه فرهنگ مشاركت ، خلاقيت، نوآوري و مشتري گرايي در بين كاركنان

استراتژي هاي منابع انساني
  • توانمند سازي كاركنان با تاكيد بر آموزش‌هاي مبتني بر استاندارد مهارت و شايستگي
  • افزايش مهارت فني امدادگران، كارشناسان و همكاران مركز تماس
  • افزايش مشاركت كاركنان در تصميم‌گيري‌ها از طريق تقويت تيم‌هاي كاري و توسعه نظام پيشنهادها
  • نگهداري و انگيزش كاركنان كليدي و مستعد با تاكيد بر پرداخت‌هاي مبتني بر عملكرد
  • حفظ و ارتقاي سطح رفاه كاركنان از طريق بهره‌برداري از امكانات گروه و برون سپاري
  • بالا بردن سطح سلامت جسمي و رواني كاركنان از طريق توجه به مسايل ايمني و ارگونوميكي و تمركز بر برنامه‌هاي ورزشي
  • جذب نيروي انساني توانمند و متخصص جهت مشاغل تخصصي غير عملياتي مطابق با استاندارد مهارت و شايستگي مشاغل